මාතෘකා
ගවේෂණය කරන්න
විදසුන්
අපේක්ෂිත ආදායමට වඩා 14%ක් අඩු ආදායමක් ලැබෙණු ඇති බව වෙරිටේ රිසර්ච් ‘The State of the Budget Report 2024’ වාර්තාවේ තක්සේරුව යි
පසුගියදා නිකුත් කරන ලද ‘The State of the Budget Report 2024’ වාර්තාවෙන් 2024 වසරේ දී, අඛණ්ඩව 33 වෙනි වතාවටත් රටේ සත්ය ආදායම, අයවැයෙන් අපේක්ෂිත ආදායමට වඩා වඩා අඩු වනු ඇතැයි අනාවැකි පළකර තිබේ. The State of the Budget යනු වාර්ෂිකව වෙරිටේ රිසර්ච් ආයතනය විසින් සම්පාදනය කරනු ලබන වාර්තාවකි. එම වාර්තාව ආර්ථිකය සම්බන්ධ විශ්ලේෂණාත්මක කරුණු ප්රකාශයට පත්කිරීමහි ලා දිවයිනේ ප්රමුඛතම වේදිකාව වන PublicFinance.lk වෙබ් අඩවියෙ හි, මහජනතාවගේ පරිශීලනය පිණිස පළ කෙරේ. ශ්රී ලංකාවේ වාර්ෂික අයවැයෙහි රාජ්ය මූල්ය, මූදල් සහ ආර්ථික ඇස්තමේන්තු පිළිබඳ සවිස්තරාත්මක විශ්ලේෂණයක් සහ තක්සේරුවක් මෙම වාර්තාවෙන් සපයයි. රජයේ මුදල් පිළිබද පාර්ලිමේන්තු කාරකසභාව (COPF) එහි කාර්යභාරයට අදාළව ප්රකාශයට පත්කරනු ඇතැයි අපේක්ෂිත අයවැය වාර්තාවක අන්තර්ගතය මෙම වාර්තාවෙන් පිළිබිඹු කෙරේ. වාර්තාවේ අරමුණ වන්නේ ද, කාරකසභාව ප්රකාශයට පත්කරන වාර්තාව හා සමව, අයවැයට අදාළව සමාජය සහ පාර්ලිමේන්තුව සිදුකරන මැදිහත්වීම් - කරුණු නිසි පරිදි දැන, දැනුවත්ව සිදුකරන මැදිහත්වීම් බවට පත්කිරීම සඳහා උපකාර කිරීම වේ. ආණ්ඩුව සිදුකරන සහ අනෙක් පසට පාර්ලිමේන්තුව අනුමත කරන අයවැය පුරෝකථනවලට වඩා නිරවද්ය අයවැය ඉලක්කයන් The State of the Budget වාර්තාවෙන් නැවත නැවතත් ඉදිරිපත් කර ඇත. එනිසාම එය, වෘත්තිමය මට්ටමින් සිදුකෙරෙන ආර්ථික විශ්ලේෂණයන්ට මෙන්ම රට වෙනුවෙන් ගන්නා තීරණවලටත් අමතරව අදාළ කරගත හැකි වැදගත් අධ්යන වාර්තාවකි. අධි තක්සේරු කරන ලද බදු ආදායම ශ්රී ලංකාව 1991 වසරේ සිට අයවැයක් මගින් නියම කර ඇති ආදායම් ඉලක්කයක් සපුරා නැත. 2023 අයවැයෙන් අපේක්ෂා කළ ඉලක්කයට වඩා 13%කින් එම වසරේ බදු ආදායම පහත වැටී ඇති බව ක්රම සහ විධි පිළිබද පාර්ලිමේන්තු කමිටුව මැතක දී, වාර්තා කළේ ය. 2024 වසර සදහා ආණ්ඩුව රුපියල් බිලියන 4,164ක ආදායමක් අපේක්ෂා කරයි. එය, 2023 වසරේ ආණ්ඩුවම සිදුකළ පුරෝකථනයට වඩා 42%ක වැඩිවීමකි. එසේවුවත්, The State of the Budget වාර්තාව පෙන්වා දෙන්නේ 2024 වසර සඳහා ආදායම ලෙස උපයාගත හැක්කේ රුපියල් බිලියන 3,570ක් බවයි. එය ආණ්ඩුවේ පුරෝකථනයට වඩා 14%කින් අඩුය. ඇස්තමේන්තුගත හිඟයෙන් 61% ක් එකතු කළ අගය මත බදු (VAT) ආදායම අධිතක්සේරු කිරීම නිසා බවත් ඉතිරි 39% සමාගම් ආදායම් බදු, පුද්ගලික ආදායම් බදු, සමාජ ආරක්ෂණ දායක බද්ද (SSCL) සහ රේගු ආනයන බද්දෙන් ලැබෙන ආදායම අධිතක්සේරු කිරීම නිසා බවත් වාර්තාව හඳුනාගෙන ඇත. පොලිය සහ ආදායම අතර අනුපාතය ලෝකයේ වැඩිම පොලී පිරිවැය-ආදායම් අනුපාතය, ශ්රී ලංකාව සතු වන අතර සාර්ව ආර්ථික ස්ථාවරත්වය සහ තිරසාරභාවය සඳහා මෙම අනුපාතය අඩු කිරීම ඉතා වැදගත් වේ. 2024 අයවැයෙන් මෙම අනුපාතය 64%ක් දක්වා පහත දමා ගැනීමට අපේක්ෂා කරයි. නමුත්, වාර්තාවෙන් සිදුකර තිබෙණ අයවැය ආදායම් පුරෝකථනයන් හා පොලී ගෙවීම් සම්බන්ධයෙන් වන ආණ්ඩුවේ ගණනය කිරීම එක්ව ගත්විට මෙම අනුපාතය 70% ඉක්මවා යනු ඇති බව පෙනේ. ගෙවුණු වසර කිහිපයේ ද, තත්ත්වය එවැනි විය. කරුණු එසේ නම්, ආර්ථිකය යළි නගා සිටුවීම සඳහා අන්තර්ජාතික මූල්ය අරමුදලේ ද, අනුමැතිය ලබාගෙන ඇති සැළසුම ක්රියාත්මක කිරීමට ශ්රී ලංකාවට නොහැකි වනු ඇත. එම සැළසුම නිසි පරිදි ක්රියාත්මක කිරීම, ණය තිරසරභාවය සැළකීමේ දී, තීරණාත්මක බව ආර්ථික විශේෂඥයින්ගේ මතය යි.
විදසුන්
අපේක්ෂිත ආදායමට වඩා 14%ක් අඩු ආදායමක් ලැබෙණු ඇති බව වෙරිටේ රිසර්ච් ‘The State of the Budget Report 2024’ වාර්තාවේ තක්සේරුව යි
පසුගියදා නිකුත් කරන ලද ‘The State of the Budget Report 2024’ වාර්තාවෙන් 2024 වසරේ දී, අඛණ්ඩව 33 වෙනි වතාවටත් රටේ සත්ය ආදායම, අයවැයෙන් අපේක්ෂිත ආදායමට වඩා වඩා අඩු වනු ඇතැයි අනාවැකි පළකර තිබේ. The State of the Budget යනු වාර්ෂිකව වෙරිටේ රිසර්ච් ආයතනය විසින් සම්පාදනය කරනු ලබන වාර්තාවකි. එම වාර්තාව ආර්ථිකය සම්බන්ධ විශ්ලේෂණාත්මක කරුණු ප්රකාශයට පත්කිරීමහි ලා දිවයිනේ ප්රමුඛතම වේදිකාව වන PublicFinance.lk වෙබ් අඩවියෙ හි, මහජනතාවගේ පරිශීලනය පිණිස පළ කෙරේ. ශ්රී ලංකාවේ වාර්ෂික අයවැයෙහි රාජ්ය මූල්ය, මූදල් සහ ආර්ථික ඇස්තමේන්තු පිළිබඳ සවිස්තරාත්මක විශ්ලේෂණයක් සහ තක්සේරුවක් මෙම වාර්තාවෙන් සපයයි. රජයේ මුදල් පිළිබද පාර්ලිමේන්තු කාරකසභාව (COPF) එහි කාර්යභාරයට අදාළව ප්රකාශයට පත්කරනු ඇතැයි අපේක්ෂිත අයවැය වාර්තාවක අන්තර්ගතය මෙම වාර්තාවෙන් පිළිබිඹු කෙරේ. වාර්තාවේ අරමුණ වන්නේ ද, කාරකසභාව ප්රකාශයට පත්කරන වාර්තාව හා සමව, අයවැයට අදාළව සමාජය සහ පාර්ලිමේන්තුව සිදුකරන මැදිහත්වීම් - කරුණු නිසි පරිදි දැන, දැනුවත්ව සිදුකරන මැදිහත්වීම් බවට පත්කිරීම සඳහා උපකාර කිරීම වේ. ආණ්ඩුව සිදුකරන සහ අනෙක් පසට පාර්ලිමේන්තුව අනුමත කරන අයවැය පුරෝකථනවලට වඩා නිරවද්ය අයවැය ඉලක්කයන් The State of the Budget වාර්තාවෙන් නැවත නැවතත් ඉදිරිපත් කර ඇත. එනිසාම එය, වෘත්තිමය මට්ටමින් සිදුකෙරෙන ආර්ථික විශ්ලේෂණයන්ට මෙන්ම රට වෙනුවෙන් ගන්නා තීරණවලටත් අමතරව අදාළ කරගත හැකි වැදගත් අධ්යන වාර්තාවකි. අධි තක්සේරු කරන ලද බදු ආදායම ශ්රී ලංකාව 1991 වසරේ සිට අයවැයක් මගින් නියම කර ඇති ආදායම් ඉලක්කයක් සපුරා නැත. 2023 අයවැයෙන් අපේක්ෂා කළ ඉලක්කයට වඩා 13%කින් එම වසරේ බදු ආදායම පහත වැටී ඇති බව ක්රම සහ විධි පිළිබද පාර්ලිමේන්තු කමිටුව මැතක දී, වාර්තා කළේ ය. 2024 වසර සදහා ආණ්ඩුව රුපියල් බිලියන 4,164ක ආදායමක් අපේක්ෂා කරයි. එය, 2023 වසරේ ආණ්ඩුවම සිදුකළ පුරෝකථනයට වඩා 42%ක වැඩිවීමකි. එසේවුවත්, The State of the Budget වාර්තාව පෙන්වා දෙන්නේ 2024 වසර සඳහා ආදායම ලෙස උපයාගත හැක්කේ රුපියල් බිලියන 3,570ක් බවයි. එය ආණ්ඩුවේ පුරෝකථනයට වඩා 14%කින් අඩුය. ඇස්තමේන්තුගත හිඟයෙන් 61% ක් එකතු කළ අගය මත බදු (VAT) ආදායම අධිතක්සේරු කිරීම නිසා බවත් ඉතිරි 39% සමාගම් ආදායම් බදු, පුද්ගලික ආදායම් බදු, සමාජ ආරක්ෂණ දායක බද්ද (SSCL) සහ රේගු ආනයන බද්දෙන් ලැබෙන ආදායම අධිතක්සේරු කිරීම නිසා බවත් වාර්තාව හඳුනාගෙන ඇත. පොලිය සහ ආදායම අතර අනුපාතය ලෝකයේ වැඩිම පොලී පිරිවැය-ආදායම් අනුපාතය, ශ්රී ලංකාව සතු වන අතර සාර්ව ආර්ථික ස්ථාවරත්වය සහ තිරසාරභාවය සඳහා මෙම අනුපාතය අඩු කිරීම ඉතා වැදගත් වේ. 2024 අයවැයෙන් මෙම අනුපාතය 64%ක් දක්වා පහත දමා ගැනීමට අපේක්ෂා කරයි. නමුත්, වාර්තාවෙන් සිදුකර තිබෙණ අයවැය ආදායම් පුරෝකථනයන් හා පොලී ගෙවීම් සම්බන්ධයෙන් වන ආණ්ඩුවේ ගණනය කිරීම එක්ව ගත්විට මෙම අනුපාතය 70% ඉක්මවා යනු ඇති බව පෙනේ. ගෙවුණු වසර කිහිපයේ ද, තත්ත්වය එවැනි විය. කරුණු එසේ නම්, ආර්ථිකය යළි නගා සිටුවීම සඳහා අන්තර්ජාතික මූල්ය අරමුදලේ ද, අනුමැතිය ලබාගෙන ඇති සැළසුම ක්රියාත්මක කිරීමට ශ්රී ලංකාවට නොහැකි වනු ඇත. එම සැළසුම නිසි පරිදි ක්රියාත්මක කිරීම, ණය තිරසරභාවය සැළකීමේ දී, තීරණාත්මක බව ආර්ථික විශේෂඥයින්ගේ මතය යි.
විදසුන්
අපේක්ෂිත ආදායමට වඩා 14%ක් අඩු ආදායමක් ලැබෙණු ඇති බව වෙරිටේ රිසර්ච් ‘The State of the Budget Report 2024’ වාර්තාවේ තක්සේරුව යි
පසුගියදා නිකුත් කරන ලද ‘The State of the Budget Report 2024’ වාර්තාවෙන් 2024 වසරේ දී, අඛණ්ඩව 33 වෙනි වතාවටත් රටේ සත්ය ආදායම, අයවැයෙන් අපේක්ෂිත ආදායමට වඩා වඩා අඩු වනු ඇතැයි අනාවැකි පළකර තිබේ. The State of the Budget යනු වාර්ෂිකව වෙරිටේ රිසර්ච් ආයතනය විසින් සම්පාදනය කරනු ලබන වාර්තාවකි. එම වාර්තාව ආර්ථිකය සම්බන්ධ විශ්ලේෂණාත්මක කරුණු ප්රකාශයට පත්කිරීමහි ලා දිවයිනේ ප්රමුඛතම වේදිකාව වන PublicFinance.lk වෙබ් අඩවියෙ හි, මහජනතාවගේ පරිශීලනය පිණිස පළ කෙරේ. ශ්රී ලංකාවේ වාර්ෂික අයවැයෙහි රාජ්ය මූල්ය, මූදල් සහ ආර්ථික ඇස්තමේන්තු පිළිබඳ සවිස්තරාත්මක විශ්ලේෂණයක් සහ තක්සේරුවක් මෙම වාර්තාවෙන් සපයයි. රජයේ මුදල් පිළිබද පාර්ලිමේන්තු කාරකසභාව (COPF) එහි කාර්යභාරයට අදාළව ප්රකාශයට පත්කරනු ඇතැයි අපේක්ෂිත අයවැය වාර්තාවක අන්තර්ගතය මෙම වාර්තාවෙන් පිළිබිඹු කෙරේ. වාර්තාවේ අරමුණ වන්නේ ද, කාරකසභාව ප්රකාශයට පත්කරන වාර්තාව හා සමව, අයවැයට අදාළව සමාජය සහ පාර්ලිමේන්තුව සිදුකරන මැදිහත්වීම් - කරුණු නිසි පරිදි දැන, දැනුවත්ව සිදුකරන මැදිහත්වීම් බවට පත්කිරීම සඳහා උපකාර කිරීම වේ. ආණ්ඩුව සිදුකරන සහ අනෙක් පසට පාර්ලිමේන්තුව අනුමත කරන අයවැය පුරෝකථනවලට වඩා නිරවද්ය අයවැය ඉලක්කයන් The State of the Budget වාර්තාවෙන් නැවත නැවතත් ඉදිරිපත් කර ඇත. එනිසාම එය, වෘත්තිමය මට්ටමින් සිදුකෙරෙන ආර්ථික විශ්ලේෂණයන්ට මෙන්ම රට වෙනුවෙන් ගන්නා තීරණවලටත් අමතරව අදාළ කරගත හැකි වැදගත් අධ්යන වාර්තාවකි. අධි තක්සේරු කරන ලද බදු ආදායම ශ්රී ලංකාව 1991 වසරේ සිට අයවැයක් මගින් නියම කර ඇති ආදායම් ඉලක්කයක් සපුරා නැත. 2023 අයවැයෙන් අපේක්ෂා කළ ඉලක්කයට වඩා 13%කින් එම වසරේ බදු ආදායම පහත වැටී ඇති බව ක්රම සහ විධි පිළිබද පාර්ලිමේන්තු කමිටුව මැතක දී, වාර්තා කළේ ය. 2024 වසර සදහා ආණ්ඩුව රුපියල් බිලියන 4,164ක ආදායමක් අපේක්ෂා කරයි. එය, 2023 වසරේ ආණ්ඩුවම සිදුකළ පුරෝකථනයට වඩා 42%ක වැඩිවීමකි. එසේවුවත්, The State of the Budget වාර්තාව පෙන්වා දෙන්නේ 2024 වසර සඳහා ආදායම ලෙස උපයාගත හැක්කේ රුපියල් බිලියන 3,570ක් බවයි. එය ආණ්ඩුවේ පුරෝකථනයට වඩා 14%කින් අඩුය. ඇස්තමේන්තුගත හිඟයෙන් 61% ක් එකතු කළ අගය මත බදු (VAT) ආදායම අධිතක්සේරු කිරීම නිසා බවත් ඉතිරි 39% සමාගම් ආදායම් බදු, පුද්ගලික ආදායම් බදු, සමාජ ආරක්ෂණ දායක බද්ද (SSCL) සහ රේගු ආනයන බද්දෙන් ලැබෙන ආදායම අධිතක්සේරු කිරීම නිසා බවත් වාර්තාව හඳුනාගෙන ඇත. පොලිය සහ ආදායම අතර අනුපාතය ලෝකයේ වැඩිම පොලී පිරිවැය-ආදායම් අනුපාතය, ශ්රී ලංකාව සතු වන අතර සාර්ව ආර්ථික ස්ථාවරත්වය සහ තිරසාරභාවය සඳහා මෙම අනුපාතය අඩු කිරීම ඉතා වැදගත් වේ. 2024 අයවැයෙන් මෙම අනුපාතය 64%ක් දක්වා පහත දමා ගැනීමට අපේක්ෂා කරයි. නමුත්, වාර්තාවෙන් සිදුකර තිබෙණ අයවැය ආදායම් පුරෝකථනයන් හා පොලී ගෙවීම් සම්බන්ධයෙන් වන ආණ්ඩුවේ ගණනය කිරීම එක්ව ගත්විට මෙම අනුපාතය 70% ඉක්මවා යනු ඇති බව පෙනේ. ගෙවුණු වසර කිහිපයේ ද, තත්ත්වය එවැනි විය. කරුණු එසේ නම්, ආර්ථිකය යළි නගා සිටුවීම සඳහා අන්තර්ජාතික මූල්ය අරමුදලේ ද, අනුමැතිය ලබාගෙන ඇති සැළසුම ක්රියාත්මක කිරීමට ශ්රී ලංකාවට නොහැකි වනු ඇත. එම සැළසුම නිසි පරිදි ක්රියාත්මක කිරීම, ණය තිරසරභාවය සැළකීමේ දී, තීරණාත්මක බව ආර්ථික විශේෂඥයින්ගේ මතය යි.
විදසුන්
අපේක්ෂිත ආදායමට වඩා 14%ක් අඩු ආදායමක් ලැබෙණු ඇති බව වෙරිටේ රිසර්ච් ‘The State of the Budget Report 2024’ වාර්තාවේ තක්සේරුව යි
පසුගියදා නිකුත් කරන ලද ‘The State of the Budget Report 2024’ වාර්තාවෙන් 2024 වසරේ දී, අඛණ්ඩව 33 වෙනි වතාවටත් රටේ සත්ය ආදායම, අයවැයෙන් අපේක්ෂිත ආදායමට වඩා වඩා අඩු වනු ඇතැයි අනාවැකි පළකර තිබේ. The State of the Budget යනු වාර්ෂිකව වෙරිටේ රිසර්ච් ආයතනය විසින් සම්පාදනය කරනු ලබන වාර්තාවකි. එම වාර්තාව ආර්ථිකය සම්බන්ධ විශ්ලේෂණාත්මක කරුණු ප්රකාශයට පත්කිරීමහි ලා දිවයිනේ ප්රමුඛතම වේදිකාව වන PublicFinance.lk වෙබ් අඩවියෙ හි, මහජනතාවගේ පරිශීලනය පිණිස පළ කෙරේ. ශ්රී ලංකාවේ වාර්ෂික අයවැයෙහි රාජ්ය මූල්ය, මූදල් සහ ආර්ථික ඇස්තමේන්තු පිළිබඳ සවිස්තරාත්මක විශ්ලේෂණයක් සහ තක්සේරුවක් මෙම වාර්තාවෙන් සපයයි. රජයේ මුදල් පිළිබද පාර්ලිමේන්තු කාරකසභාව (COPF) එහි කාර්යභාරයට අදාළව ප්රකාශයට පත්කරනු ඇතැයි අපේක්ෂිත අයවැය වාර්තාවක අන්තර්ගතය මෙම වාර්තාවෙන් පිළිබිඹු කෙරේ. වාර්තාවේ අරමුණ වන්නේ ද, කාරකසභාව ප්රකාශයට පත්කරන වාර්තාව හා සමව, අයවැයට අදාළව සමාජය සහ පාර්ලිමේන්තුව සිදුකරන මැදිහත්වීම් - කරුණු නිසි පරිදි දැන, දැනුවත්ව සිදුකරන මැදිහත්වීම් බවට පත්කිරීම සඳහා උපකාර කිරීම වේ. ආණ්ඩුව සිදුකරන සහ අනෙක් පසට පාර්ලිමේන්තුව අනුමත කරන අයවැය පුරෝකථනවලට වඩා නිරවද්ය අයවැය ඉලක්කයන් The State of the Budget වාර්තාවෙන් නැවත නැවතත් ඉදිරිපත් කර ඇත. එනිසාම එය, වෘත්තිමය මට්ටමින් සිදුකෙරෙන ආර්ථික විශ්ලේෂණයන්ට මෙන්ම රට වෙනුවෙන් ගන්නා තීරණවලටත් අමතරව අදාළ කරගත හැකි වැදගත් අධ්යන වාර්තාවකි. අධි තක්සේරු කරන ලද බදු ආදායම ශ්රී ලංකාව 1991 වසරේ සිට අයවැයක් මගින් නියම කර ඇති ආදායම් ඉලක්කයක් සපුරා නැත. 2023 අයවැයෙන් අපේක්ෂා කළ ඉලක්කයට වඩා 13%කින් එම වසරේ බදු ආදායම පහත වැටී ඇති බව ක්රම සහ විධි පිළිබද පාර්ලිමේන්තු කමිටුව මැතක දී, වාර්තා කළේ ය. 2024 වසර සදහා ආණ්ඩුව රුපියල් බිලියන 4,164ක ආදායමක් අපේක්ෂා කරයි. එය, 2023 වසරේ ආණ්ඩුවම සිදුකළ පුරෝකථනයට වඩා 42%ක වැඩිවීමකි. එසේවුවත්, The State of the Budget වාර්තාව පෙන්වා දෙන්නේ 2024 වසර සඳහා ආදායම ලෙස උපයාගත හැක්කේ රුපියල් බිලියන 3,570ක් බවයි. එය ආණ්ඩුවේ පුරෝකථනයට වඩා 14%කින් අඩුය. ඇස්තමේන්තුගත හිඟයෙන් 61% ක් එකතු කළ අගය මත බදු (VAT) ආදායම අධිතක්සේරු කිරීම නිසා බවත් ඉතිරි 39% සමාගම් ආදායම් බදු, පුද්ගලික ආදායම් බදු, සමාජ ආරක්ෂණ දායක බද්ද (SSCL) සහ රේගු ආනයන බද්දෙන් ලැබෙන ආදායම අධිතක්සේරු කිරීම නිසා බවත් වාර්තාව හඳුනාගෙන ඇත. පොලිය සහ ආදායම අතර අනුපාතය ලෝකයේ වැඩිම පොලී පිරිවැය-ආදායම් අනුපාතය, ශ්රී ලංකාව සතු වන අතර සාර්ව ආර්ථික ස්ථාවරත්වය සහ තිරසාරභාවය සඳහා මෙම අනුපාතය අඩු කිරීම ඉතා වැදගත් වේ. 2024 අයවැයෙන් මෙම අනුපාතය 64%ක් දක්වා පහත දමා ගැනීමට අපේක්ෂා කරයි. නමුත්, වාර්තාවෙන් සිදුකර තිබෙණ අයවැය ආදායම් පුරෝකථනයන් හා පොලී ගෙවීම් සම්බන්ධයෙන් වන ආණ්ඩුවේ ගණනය කිරීම එක්ව ගත්විට මෙම අනුපාතය 70% ඉක්මවා යනු ඇති බව පෙනේ. ගෙවුණු වසර කිහිපයේ ද, තත්ත්වය එවැනි විය. කරුණු එසේ නම්, ආර්ථිකය යළි නගා සිටුවීම සඳහා අන්තර්ජාතික මූල්ය අරමුදලේ ද, අනුමැතිය ලබාගෙන ඇති සැළසුම ක්රියාත්මක කිරීමට ශ්රී ලංකාවට නොහැකි වනු ඇත. එම සැළසුම නිසි පරිදි ක්රියාත්මක කිරීම, ණය තිරසරභාවය සැළකීමේ දී, තීරණාත්මක බව ආර්ථික විශේෂඥයින්ගේ මතය යි.
දත්ත
වාර්තා
පනත් සහ ගැසට් පත්ර
විදසුන්
ඩෑෂ්බෝඩ්
Annual Budget Dashboard
අයවැය පොරොන්දු
Fiscal Indicators
ඉන්ධන මිල නිරීක්ෂණ ට්රැකරය
IMF මීටරය
යටිතල පහසුකම් විපරම
PF වයර්
අපි ගැන
SIN
English
සිංහල
தமிழ்
;
Thank You
රාජ්ය මූල්ය දත්ත හා විශ්ලේෂණයන් සඳහා
නිදහස් හා විවෘත ප්රවේශය
නිවස
සෙවුම් ප්රතිඵල
ටැග්
සියළුම
ක්රියාකාරී සැළසුම
සැබෑ
වාර්ෂික වාර්තාව
විසර්ජන පනත
වත්කම් කළමනාකරනය
විගණන
බැංකුව
බැඳුම්කර
අයවැය
ශ්රී ලංකා මහ බැංකුව
වන්දි
රාජ්ය මූල්ය පිළිබඳ කමිටුව
ආයතනික
කොවිඩ්
රේගු බද්ද
රේගුව
ණය කළමනාකරණය
ණය
හිඟ මූල්යකරණය
සංවර්ධනය
ආපදාව
මැතිවරණ
සේවක අර්ථසාධක අරමුදල
රැකියා නියුක්තිය
සේවක අර්ථසාධක අරමුදල
ආර්ථික සේවා ගාස්තු
ඇස්තමේන්තු
සුරාබදු
වියදම
විදේශ ණය
මුදල් පනත
මූල්යකරණය
රාජ්ය මූල්ය ප්රතිපත්තිය
සූදු බද්ද
ගැසට්
ප්රදාන
සෞඛ්යය
ජාත්යන්තර මූල්ය අරමුදල
ආදායම් බදු
ණය
සාර්ව ආර්ථික විද්යාව
මුදල් අමාත්යංශය
මෝටර් වාහන
ජාතික ඇගයීම් ප්රතිපත්තිය
ජාතිය ගොඩනැගීමේ බද්ද
වරාය හා ගුවන් තොටුපල සංවර්ධන බද්ද
පාර්ලිමේන්තුව
කාර්ය සාධන වාර්තාව
ප්රසම්පාදනය
ප්රගති වාර්තාව
ව්යාපෘති ප්රගතිය
පළාත් සභා අයවැය
රාජ්ය මූල්ය
වේතනය
සංචිත
ආදායම
වංචා
විශේෂ වෙළඳ බද්ද
රාජ්ය සංස්ථා
මුද්දර ගාස්තු
රාජ්ය සංස්ථා
බදු නිදහස් කිරීම්
බදු සහන දීමනා
බදු ප්රතිසංස්කරණ
බදු ආදායම
බද්ද
විදුලි සංදේශ බද්ද
දුම්කොළ
එකතු කළ අගය මත බද්ද
වර්ෂය අනුව තෝරන්න
සිට
2018
2019
2020
2021
>
දක්වා
2018
2019
2020
2021
රාජ්ය මූල්ය දත්ත හා විශ්ලේෂණයන් සඳහා
"debt restructuring"
විදසුන්
Freeing the Balance Sheets of Banks: Sri Lanka needs an AMC
වැඩිදුර විස්තර මෙතැනින්
ආර්ථික පරිවර්තන පනත් කෙටුම්පතේ ප්රාථමික ශේෂය සඳහා පනවා ඇති 2.3% ක ඉලක්කය: පසුගිය වසර 74 තුළ එක් වරක් පමණක් සපුරා ඇති ඉලක්කයක් ශ්රී ලංකාවට සාර්ථකව සාක්ෂාත් කර ගත හැකි ද?
වැඩිදුර විස්තර මෙතැනින්
Economic Policies in an Election Year: Suggested Priorities
වැඩිදුර විස්තර මෙතැනින්
Economic Policies in an Election Year: Some Inconvenient Arithmetic - Part I
වැඩිදුර විස්තර මෙතැනින්
For Sri Lanka, A Governance-Linked Bond Might Just Be The Ticket
වැඩිදුර විස්තර මෙතැනින්
Schrodinger’s Banks: The Immediate Need for Policies to Ensure Financial Stability
වැඩිදුර විස්තර මෙතැනින්
ශ්රී ලංකාවේ ගෘහස්ථ ණය ප්රතිව්යුහගත කිරීමේ සුවිශේෂීත්වය
වැඩිදුර විස්තර මෙතැනින්
The EPF is the Single Largest Holder of Government Treasury Bonds
වැඩිදුර විස්තර මෙතැනින්
Calculating the Loss to the EPF from Proposed DDR
වැඩිදුර විස්තර මෙතැනින්
Let’s Shield the EPF with the Instincts of Winston Churchill
වැඩිදුර විස්තර මෙතැනින්
Restructuring Domestic Debt Must be Credible, Fast, Comprehensive
වැඩිදුර විස්තර මෙතැනින්
ශ්රී ලංකාව සිය මණ්ඩල මට්ටමේ ගිවිසුම සුරක්ෂිත කර ගැනීමට කොපමණ කාලයක් ගත කළාද?
වැඩිදුර විස්තර මෙතැනින්
Debt Digest - March 2023
වැඩිදුර විස්තර මෙතැනින්
දේශීය ණය ප්රතිව්යුහගත කිරීම
වැඩිදුර විස්තර මෙතැනින්
ණය ප්රතිව්යුහගත කිරීම සදහා ගතවන කාලය සමන්යක් ලෙස
වැඩිදුර විස්තර මෙතැනින්
Sharing the cost of the crisis: The need to restructure domestic debt together with an ‘Asset Management Company’
වැඩිදුර විස්තර මෙතැනින්
වාර්තා
Verité Research Debt Update Issue 4
වැඩිදුර විස්තර මෙතැනින්
The Desirability of Domestic Debt Restructuring
වැඩිදුර විස්තර මෙතැනින්
PF වයර්
IMF review for Sri Lanka delayed
වැඩිදුර විස්තර මෙතැනින්
Debt burden set to shrink by 2032
වැඩිදුර විස්තර මෙතැනින්
Debt deal could lead to future defaults: Expert
වැඩිදුර විස්තර මෙතැනින්
Debt restructuring deal to reduce debt stock
වැඩිදුර විස්තර මෙතැනින්
International bondholders give SL mid-September ultimatum
වැඩිදුර විස්තර මෙතැනින්
SL urged to reassess debt plan and strengthen governance
වැඩිදුර විස්තර මෙතැනින්
IMF advises spending restraint in 2025 budget
වැඩිදුර විස්තර මෙතැනින්
SL is closer to rating agencies’ determination on solvency status: CB
වැඩිදුර විස්තර මෙතැනින්
SL still few more steps away from celebrating debt restructuring success
වැඩිදුර විස්තර මෙතැනින්
SL should not have major issues in shaking off current default status: Experts
වැඩිදුර විස්තර මෙතැනින්
IMF still assessing bondholder deal
වැඩිදුර විස්තර මෙතැනින්
Salary increase for striking public servants would require VAT hike: Treasury Secretary
වැඩිදුර විස්තර මෙතැනින්
No immediate impact on nominal debt stock via restructuring: Finance Min.
වැඩිදුර විස්තර මෙතැනින්
SL concludes debt restructuring agreements
වැඩිදුර විස්තර මෙතැනින්
CBSL predicts positive economic growth this year
වැඩිදුර විස්තර මෙතැනින්
Sri Lanka to begin second round of talks with ISB holders: report
වැඩිදුර විස්තර මෙතැනින්
Optimism grows for SL’s bankruptcy exit
වැඩිදුර විස්තර මෙතැනින්
IMF approves Sri Lanka review, calls for monetary policy for stability
වැඩිදුර විස්තර මෙතැනින්
Concluding debt restructuring sooner than later critical for SL: Katsuki
වැඩිදුර විස්තර මෙතැනින්
SL needs to bring down debt below IMF target
වැඩිදුර විස්තර මෙතැනින්
Wall Street targets bad governance in Sri Lanka with Bond deal
වැඩිදුර විස්තර මෙතැනින්
Proposed NY legislation to delay restructuring
වැඩිදුර විස්තර මෙතැනින්
Sri Lanka to sign debt restructuring MoU with bilateral creditors before IMF review next month
වැඩිදුර විස්තර මෙතැනින්
Sri Lanka expects talks with bondholders ‘very soon’: Minister
වැඩිදුර විස්තර මෙතැනින්
Strong performance under IMF prog.
වැඩිදුර විස්තර මෙතැනින්
Rupee expected to dip to Rs.310-320 range later this year: FCR
වැඩිදුර විස්තර මෙතැනින්
Must continue raising taxes to stay in IMF prog.
වැඩිදුර විස්තර මෙතැනින්
Central Bank advises businesses to grasp current exchange rate mechanism
වැඩිදුර විස්තර මෙතැනින්
Lanka likely to achieve debt restructuring resolution by June 2024
වැඩිදුර විස්තර මෙතැනින්
SL likely to see minimum one notch upgrade in sovereign credit ratings
වැඩිදුර විස්තර මෙතැනින්
Govt. to finalise foreign debt restructuring by June; reduce outstanding by $ 17 b
වැඩිදුර විස්තර මෙතැනින්
Sri Lanka rupee not seen to be volatile in future: CB Governor
වැඩිදුර විස්තර මෙතැනින්
Tight fiscal expected even after successful debt restructuring
වැඩිදුර විස්තර මෙතැනින්
CBSL forecasts economy to grow by 3% in 2024
වැඩිදුර විස්තර මෙතැනින්
IMF official: Sri Lanka’s road ahead is challenging, critical to keep up with reform momentum
වැඩිදුර විස්තර මෙතැනින්
Sri Lanka’s debt negotiations stall over GDP growth projections and repayment terms – Nishan de Mel
වැඩිදුර විස්තර මෙතැනින්
Eyeing Green Bonds, Sri Lanka State FinMin takes part at WB Biodiversity Financing forum
වැඩිදුර විස්තර මෙතැනින්
Recovery at stake as deal with bondholders delays: Economists
වැඩිදුර විස්තර මෙතැනින්
DEBT RESTRUCTURING: SL could still face foreign debt stock above 70% of GDP
වැඩිදුර විස්තර මෙතැනින්
Sri Lanka Shows Signs of Recovery but Must Maintain Reform Momentum
වැඩිදුර විස්තර මෙතැනින්
Sri Lanka's debt repayments to be suspended until 2028
වැඩිදුර විස්තර මෙතැනින්
IMF says “strong expectation” on Sri Lanka deal with private creditors
වැඩිදුර විස්තර මෙතැනින්
Sri Lanka anticipates third IMF EFF installment by June: official
වැඩිදුර විස්තර මෙතැනින්
World Bank raises Sri Lanka's growth forecast to 2.2% for 2024
වැඩිදුර විස්තර මෙතැනින්
Sri Lanka offers fresh debt plan to bondholders amid Hamilton case extension hopes
වැඩිදුර විස්තර මෙතැනින්
Sri Lanka private creditors said to be frustrated over lack of progress
වැඩිදුර විස්තර මෙතැනින්
IMF expects Sri Lanka to reach private creditor deal by next review
වැඩිදුර විස්තර මෙතැනින්
Wrapping up Sri Lanka external debt deals critical, property tax needed: IMF
වැඩිදුර විස්තර මෙතැනින්
Sri Lanka hopes to declare out of bankruptcy by Q1 2024: Minister
වැඩිදුර විස්තර මෙතැනින්
ADB, World Bank leads as Sri Lanka gets US$1.5bn in loans in 2023
වැඩිදුර විස්තර මෙතැනින්
Budget 2024: Pragmatic Implementation & Timely Execution Will be Key, says CCC
වැඩිදුර විස්තර මෙතැනින්
Sri Lanka’s 2024 budget to see new welfare, revenue goals amid political concerns
වැඩිදුර විස්තර මෙතැනින්
IMF reaches agreement on First Review of Sri Lanka’s EFF; 2nd tranche to be released
වැඩිදුර විස්තර මෙතැනින්
Sri Lanka central bank converts provisional advances to bills, bills to bonds in DDR
වැඩිදුර විස්තර මෙතැනින්
Fitch downgrades Sri Lanka’s Long-Term Local-Currency IDR to ‘RD’
වැඩිදුර විස්තර මෙතැනින්
Understanding DDR and its potential impact
වැඩිදුර විස්තර මෙතැනින්
Bonds held by pension funds likely to be restructured; banks excluded
වැඩිදුර විස්තර මෙතැනින්
Lanka to restructure bilateral loans amounting to $10.81 bn
වැඩිදුර විස්තර මෙතැනින්
Debt restructuring : Sri Lanka requests China to be more accommodative
වැඩිදුර විස්තර මෙතැනින්
Japan, UK closely coordinating Lanka’s debt restructuring plan
වැඩිදුර විස්තර මෙතැනින්
India first to formally notify IMF assurance and support to Sri Lanka’s external debt restructuring
වැඩිදුර විස්තර මෙතැනින්
Sri Lanka gets first response from China over debt restructuring
වැඩිදුර විස්තර මෙතැනින්
StanChart says debt restructuring could involve rupee debt
වැඩිදුර විස්තර මෙතැනින්
World Bank: Debt restructuring and implementation of deep reforms critical for Lanka’s economic stabilization
වැඩිදුර විස්තර මෙතැනින්
IMF disbursements soon after debt restructure
වැඩිදුර විස්තර මෙතැනින්
Sri Lanka and IMF reach deal for US$2.9bn program
වැඩිදුර විස්තර මෙතැනින්
IMF says Sri Lanka needs to talk with China about debt restructuring
වැඩිදුර විස්තර මෙතැනින්
Sri Lanka, IMF make ‘significant progress’ to staff level deal
වැඩිදුර විස්තර මෙතැනින්
More than 30 of Sri Lanka’s bondholders launch formal group for debt talks
වැඩිදුර විස්තර මෙතැනින්
Debt restructuring teams likely to receive Cabinet nod this week
වැඩිදුර විස්තර මෙතැනින්
" Technical negotiation with IMF started; RFPs to be called to appoint advisors for debt restructuring"
වැඩිදුර විස්තර මෙතැනින්