මාතෘකා
ගවේෂණය කරන්න
විදසුන්
2023 අයවැයේ ආදායම් ඉලක්කය රුපියල් බිලියන 382කින් මග හැරී ඇත
2024 මැයි 31 වැනි දින නිකුත් කරන ලද මුදල් අමාත්යාංශයේ වාර්ෂික වාර්තාව පෙන්වා දෙන්නේ 2023 ප්රදාන ඇතුළු සමස්ත ආදායම අයවැය ඉලක්කයට වඩා රුපියල් බිලියන 382 කින් එනම් 11% කින් අඩු වී ඇති බවයි. වර්ෂ 2023 දී, සමස්ත සැබෑ ආදායම සහ ප්රදාන රුපියල් බිලියන 3,074 ක් වූවත් , 2023 වසර සඳහා 2022 වර්ෂාවසානයේදී අනුමත ඇස්තමේන්තුව වූයේ රුපියල් බිලියන 3,456 කි. ආදායම් පරතරයෙන් අඩකට වැඩි ප්රමාණයකට දායක වෙමින් , අදායම් හිඟය සඳහා ප්රමුඛතම හේතු සැපයූ සංරචකය වනුයේ එකතු කළ අගය මත බද්දයි. එය සංඛ්යාත්මක වශයෙන් ඇස්තමේන්තුගත ආදායමට වඩා රුපියල් බිලියන 214 (24%) ක අඩුවීමකි . ඊට අමතරව, සුරාබදු ආදායමද සැලකිය යුතු ලෙස රුපියල් බිලියන 88කින් පහත වැටුණි. අනෙක් අතට, ඇතැම් ආදායම් සංරචක ඔවුන්ගේ අනුමත ඇස්තමේන්තු ඉක්මවා ගොස් ඇත. රඳවා ගැනීමේ බදු සහ උපයන විට ගෙවීමේ බදු (PAYE) පිළිවෙළින් රුපියල් බිලියන 68 සහ රුපියල් බිලියන 45 ක අතිරික්තයක් උත්පාදනය කර, ඔවුන්ගේ ඉලක්කගත ආදායමට වඩා 76%කිින් සහ 45%කින් ඉක්මවා ඇත. 2023 වසර ආරම්භයේදී, රඳවා ගැනීමේ බදු සහ උපයන විට ගෙවීමේ බදු නැවත හඳුන්වාදීම මෙම වැඩිවීමට හේතු විය හැක.
විදසුන්
2023 අයවැයේ ආදායම් ඉලක්කය රුපියල් බිලියන 382කින් මග හැරී ඇත
2024 මැයි 31 වැනි දින නිකුත් කරන ලද මුදල් අමාත්යාංශයේ වාර්ෂික වාර්තාව පෙන්වා දෙන්නේ 2023 ප්රදාන ඇතුළු සමස්ත ආදායම අයවැය ඉලක්කයට වඩා රුපියල් බිලියන 382 කින් එනම් 11% කින් අඩු වී ඇති බවයි. වර්ෂ 2023 දී, සමස්ත සැබෑ ආදායම සහ ප්රදාන රුපියල් බිලියන 3,074 ක් වූවත් , 2023 වසර සඳහා 2022 වර්ෂාවසානයේදී අනුමත ඇස්තමේන්තුව වූයේ රුපියල් බිලියන 3,456 කි. ආදායම් පරතරයෙන් අඩකට වැඩි ප්රමාණයකට දායක වෙමින් , අදායම් හිඟය සඳහා ප්රමුඛතම හේතු සැපයූ සංරචකය වනුයේ එකතු කළ අගය මත බද්දයි. එය සංඛ්යාත්මක වශයෙන් ඇස්තමේන්තුගත ආදායමට වඩා රුපියල් බිලියන 214 (24%) ක අඩුවීමකි . ඊට අමතරව, සුරාබදු ආදායමද සැලකිය යුතු ලෙස රුපියල් බිලියන 88කින් පහත වැටුණි. අනෙක් අතට, ඇතැම් ආදායම් සංරචක ඔවුන්ගේ අනුමත ඇස්තමේන්තු ඉක්මවා ගොස් ඇත. රඳවා ගැනීමේ බදු සහ උපයන විට ගෙවීමේ බදු (PAYE) පිළිවෙළින් රුපියල් බිලියන 68 සහ රුපියල් බිලියන 45 ක අතිරික්තයක් උත්පාදනය කර, ඔවුන්ගේ ඉලක්කගත ආදායමට වඩා 76%කිින් සහ 45%කින් ඉක්මවා ඇත. 2023 වසර ආරම්භයේදී, රඳවා ගැනීමේ බදු සහ උපයන විට ගෙවීමේ බදු නැවත හඳුන්වාදීම මෙම වැඩිවීමට හේතු විය හැක.
විදසුන්
2023 අයවැයේ ආදායම් ඉලක්කය රුපියල් බිලියන 382කින් මග හැරී ඇත
2024 මැයි 31 වැනි දින නිකුත් කරන ලද මුදල් අමාත්යාංශයේ වාර්ෂික වාර්තාව පෙන්වා දෙන්නේ 2023 ප්රදාන ඇතුළු සමස්ත ආදායම අයවැය ඉලක්කයට වඩා රුපියල් බිලියන 382 කින් එනම් 11% කින් අඩු වී ඇති බවයි. වර්ෂ 2023 දී, සමස්ත සැබෑ ආදායම සහ ප්රදාන රුපියල් බිලියන 3,074 ක් වූවත් , 2023 වසර සඳහා 2022 වර්ෂාවසානයේදී අනුමත ඇස්තමේන්තුව වූයේ රුපියල් බිලියන 3,456 කි. ආදායම් පරතරයෙන් අඩකට වැඩි ප්රමාණයකට දායක වෙමින් , අදායම් හිඟය සඳහා ප්රමුඛතම හේතු සැපයූ සංරචකය වනුයේ එකතු කළ අගය මත බද්දයි. එය සංඛ්යාත්මක වශයෙන් ඇස්තමේන්තුගත ආදායමට වඩා රුපියල් බිලියන 214 (24%) ක අඩුවීමකි . ඊට අමතරව, සුරාබදු ආදායමද සැලකිය යුතු ලෙස රුපියල් බිලියන 88කින් පහත වැටුණි. අනෙක් අතට, ඇතැම් ආදායම් සංරචක ඔවුන්ගේ අනුමත ඇස්තමේන්තු ඉක්මවා ගොස් ඇත. රඳවා ගැනීමේ බදු සහ උපයන විට ගෙවීමේ බදු (PAYE) පිළිවෙළින් රුපියල් බිලියන 68 සහ රුපියල් බිලියන 45 ක අතිරික්තයක් උත්පාදනය කර, ඔවුන්ගේ ඉලක්කගත ආදායමට වඩා 76%කිින් සහ 45%කින් ඉක්මවා ඇත. 2023 වසර ආරම්භයේදී, රඳවා ගැනීමේ බදු සහ උපයන විට ගෙවීමේ බදු නැවත හඳුන්වාදීම මෙම වැඩිවීමට හේතු විය හැක.
විදසුන්
2023 අයවැයේ ආදායම් ඉලක්කය රුපියල් බිලියන 382කින් මග හැරී ඇත
2024 මැයි 31 වැනි දින නිකුත් කරන ලද මුදල් අමාත්යාංශයේ වාර්ෂික වාර්තාව පෙන්වා දෙන්නේ 2023 ප්රදාන ඇතුළු සමස්ත ආදායම අයවැය ඉලක්කයට වඩා රුපියල් බිලියන 382 කින් එනම් 11% කින් අඩු වී ඇති බවයි. වර්ෂ 2023 දී, සමස්ත සැබෑ ආදායම සහ ප්රදාන රුපියල් බිලියන 3,074 ක් වූවත් , 2023 වසර සඳහා 2022 වර්ෂාවසානයේදී අනුමත ඇස්තමේන්තුව වූයේ රුපියල් බිලියන 3,456 කි. ආදායම් පරතරයෙන් අඩකට වැඩි ප්රමාණයකට දායක වෙමින් , අදායම් හිඟය සඳහා ප්රමුඛතම හේතු සැපයූ සංරචකය වනුයේ එකතු කළ අගය මත බද්දයි. එය සංඛ්යාත්මක වශයෙන් ඇස්තමේන්තුගත ආදායමට වඩා රුපියල් බිලියන 214 (24%) ක අඩුවීමකි . ඊට අමතරව, සුරාබදු ආදායමද සැලකිය යුතු ලෙස රුපියල් බිලියන 88කින් පහත වැටුණි. අනෙක් අතට, ඇතැම් ආදායම් සංරචක ඔවුන්ගේ අනුමත ඇස්තමේන්තු ඉක්මවා ගොස් ඇත. රඳවා ගැනීමේ බදු සහ උපයන විට ගෙවීමේ බදු (PAYE) පිළිවෙළින් රුපියල් බිලියන 68 සහ රුපියල් බිලියන 45 ක අතිරික්තයක් උත්පාදනය කර, ඔවුන්ගේ ඉලක්කගත ආදායමට වඩා 76%කිින් සහ 45%කින් ඉක්මවා ඇත. 2023 වසර ආරම්භයේදී, රඳවා ගැනීමේ බදු සහ උපයන විට ගෙවීමේ බදු නැවත හඳුන්වාදීම මෙම වැඩිවීමට හේතු විය හැක.
දත්ත
වාර්තා
පනත් සහ ගැසට් පත්ර
විදසුන්
ඩෑෂ්බෝඩ්
Annual Budget Dashboard
අයවැය පොරොන්දු
Fiscal Indicators
ඉන්ධන මිල නිරීක්ෂණ ට්රැකරය
IMF මීටරය
යටිතල පහසුකම් විපරම
PF වයර්
අපි ගැන
SIN
English
සිංහල
தமிழ்
;
Thank You
රාජ්ය මූල්ය දත්ත හා විශ්ලේෂණයන් සඳහා
නිදහස් හා විවෘත ප්රවේශය
නිවස
මාතෘකා
සෞඛ්යය
සෞඛ්යය
මහජන සෞඛ්ය අංශය සඳහා කරන ලද රජයේ වියදම්වල මෑත කාලීන ප්රවණතා.
Sanitary Napkins: Subjected to Unreasonably High Taxes
The total tax burden on Sanitary napkins is 47.1%, this is significantly higher than the tax burden of selected non-essentials items, gold jewelry, raw silk, golf clubs and golf balls and military artill...
පීඑෆ් වයර් පුවත්
මූලාශ්රය:
Sunday Times
Loss of Rs. 125m by giving PCR contract to a parti...
Disregarding average market prices, PCR testing kits had been bought from a bidder who quoted a higher price at the outbreak of the COVID-19 pandemic, thus causing a financial loss of more than Rs. 125 million, the Auditor General’s 20...
වැඩිදුර කියවන්න
මූලාශ්රය:
Island
Germany pledges to convert EUR 13 MN loan into gra...
Strengthening the long-standing close partnership between Germany and Sri Lanka, the German government proposed to convert the supplementary loan obtained from the German KfW bank for completing the New Maternity Hospital (Teaching) Galle into a grant, Finance Ministr...
වැඩිදුර කියවන්න
මූලාශ්රය:
Daily News
Rs.76 b spent so far on COVID vaccine imports
The Government has spent Rs. 76 billion this year alone to import COVID-19 vaccines, says State Pharmaceuticals Corporation Chairman Dr. Prasanna Gunasena.
වැඩිදුර කියවන්න
විදසුන් කියවන්න: සෞඛ්යය
Sanitary Napkins: Subjected to Unreasona...
The...
ඉටුකම කොවිඩ්-19 අරමුදලෙන් රජය වැය කර ඇත්...
2020 මාර්තු 2...
රෝහල් සංවර්ධන ව්යපෘති සඳහා 2021 අයවැය ප...
රෝහල් සංවර්ධන...
සෞඛ්ය අංශයේ වියදම (2010 – 2019)
2021 අයවැය තුලින් ලබා දුන් සෞඛ්ය අංශයට...
‘ජාතික ප්රතිපත්ති රාමුව: රට හද...
2021 අයවැය: සෞඛ්යය
2021 අයවැය කථාවෙන් සෞඛ්ය ක්ෂේත්රයට ...
Health Sector Allocations, 2018 to 2021
The 2021 Sri Lankan Budget has allocated LKR 223,285 Mn to...
Have Governments Fulfilled their Health-...
Have consecutive governments stuck to th...
ඉටුකම කෝවිඩ්-19 සෞඛ්ය සේවා හා සමාජ ආරක්...
2020, මාර්තු මස...
page
1
of
2
‹
1
2
›
වීශේෂාංග
දුම්වැටිබදු ඉහළ දැමීමෙන් ඉපයීමට බලපොරොත්තුවන ඇස්තම...
2023 ජනවාරි 01 වැනි දින රජය විසින්, දුම්වැටි සඳහා වන නිෂ්පාදන බදු 20%කින් වැඩි කළේය. ප්රමාණය දුම්වැටියකට පැරණි සුරාබදු බද්ද දුම්වැටිය...
වැඩිදුර කියවන්න
ශ්රී ලංකාව 2022 වසරේ රජයේ වියදම් සඳහා මුදල් යෙදවූ...
2022 වර්ෂය සඳහා රජයේ මුළු වියදම රුපියල් බිලියන 4,472 කි. එයින් මුළු ආදායම සහ ප්රතිපාදන වලින් ආවරණය කළ හැක්කේ වියදම් වලින් 45% ක් පමණක් වන අතර ඉතිරි 55% ණය ගැනීම් හරහා මූල්යනය කර ඇත. 2022 වර්ෂය සඳහා...
වැඩිදුර කියවන්න
සැප්තැම්බර් මාසය වන විට IMF වැඩසටහනේ විනිවිදභාවය ම...
ජාත්යන්තර මූල්ය අරමුදල (IMF) සමඟ ශ්රී ලංකාවේ 17 වැනි වැඩසටහනේ හඳුනාගත් කැපවීම් 100 නිරීක්ෂණය කරන මාර්ගගත වේදිකාවක් වන Verité Research හි IMF මීටරයෙහි නවතම යාවත්කාලීනය පෙන්නුම් කරන්නේ, ශ්රී ලංකාව 2023 සැප්තැම්බර් අව...
වැඩිදුර කියවන්න