මුදල් අමාත්යාංශයට අනුව, රජයේ ආදායම 2019 දී රුපියල් බිලියන 1,891 සිට 2020 දී රුපියල් බිලියන 1,450 දක්වා අඩු වනු ඇතැයි අපේක්ෂා කෙරේ. 2020 සඳහා රජයේ ආදායම දළ දේශීය නිෂ්පාදිතයෙන් 10% ට වඩා අඩු වනු ඇති අතර එය ලොව අඩුම රජයේ ආදායම් අතරට අයත් වේ. ආදායමේ මෙම වෙනස බොහෝ දුරට හේතු වී ඇත්තේ 2019 අග භාගයේදී ක්රියාත්මක කරන ලද බදු කප්පාදුව සහ කොවිඩ් -19 අවම කිරීමේ උපාය මාර්ගයේ ආර්ථික බලපෑම් හේතුවෙනි.
රජයේ වියදම්වලින් විශාල කොටසක් අභිමතය පරිදි නොවන බැවින් ආදායම අඩුවීම සැලකිය යුතු මූල්ය අභියෝගයක් මතු කරයි. නිදසුනක් වශයෙන්, 2020 සඳහා රජය විසින් අපේක්ෂිත ආදායම වැටුප් හා පොලී වියදම්වල පුනරාවර්තන බැඳීම් ගෙවීමට ප්රමාණවත් නොවේ. වැටුප් හා පොලී ගෙවීම් ඒකාබද්ධව ආදායමෙන් 127% ට සමාන වේ. මීට අමතරව, සමුර්දි සහ පොහොර සහනාධාර වැනි සුභසාධන වැඩසටහන් ඇතුළු පුනරාවර්තන වියදම් අයිතම ද ක්රියාත්මක වේ. මේවා අඩු කිරීම හා සම්බන්ධ දේශපාලන ආර්ථික අභියෝගයන්ට අනුව මේවා අභිමතය පරිදි නොවේ.
වැඩි වූ ණය ගැනීම් හරහා පුනරාවර්තන වියදම් සඳහා මුදල් යෙදවීම තිරසාර නොවන උපාය මාර්ගයක් වන අතර එමඟින් ශ්රී ලංකාවේ පවත්නා ණය තිරසාර අභියෝග වඩාත් නරක අතට හැරෙනු ඇත. අභිමතය පරිදි නොවන වියදම්වල ඉහළ මට්ටම සැලකිල්ලට ගනිමින්, වැඩිදියුණු කළ රාජ්ය මූල්ය තිරසාරභාවය සඳහා මාවත වන්නේ ආදායම් වැඩි දියුණු කිරීමයි. පවත්නා දුර්වල ආර්ථික වර්ධනය සැලකිල්ලට ගෙන, එවැනි ආදායම් ඉහළ නැංවීමේ පියවරයන් ආර්ථික නිමැවුම අවලංගු නොකරන ඒවා විය යුතුය.